Norwegian wood |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Norwegian wood |
Ewa HBV11 |
12 Mar 2005, 23:23
|
Häxa Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 |
Kom på att vi kanske ville prata lite musik
Jag sitter just nu och lyssnar igenom min lilla samling av Norwegian wood-låtar. T o m Spotnicks har gjort den med bla dragspel eller va det är för nåt. Beatles kan dra något gammalt över sig. (deras lyssnar jag överhuvudtaget inte på) Det här är grejor de... -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
*George |
13 Mar 2005, 03:07
|
Gold Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 |
Det var det värsta jag någonsin läst - att nämna dragspel och Beatles i samma mening!
Eller att överhuvudtaget nämna dragspel - dugligt för att påkalla broöppning på Göta kanal eller som blåsbälg vid braständning. Jag förmodar att Du är totalt tondöv Ewa - eller så har Du någon annan skada . hejs/GB |
HÃ¥kan HBV68 |
13 Mar 2005, 04:02
|
Oregistrerad |
Hmmm, har faktiskt inget bra spelvärk i bussen, men ska nog skaffa nåt, bara tiden och pänningarna räcker till
I alla fall nåt att poppa med i bodelen, i hytten sköter D11:an musicerandet med den äran.... Snacka om musikterapi Eller skulle man försöka få till nåt med mobilt internet ? Då skulle jag ju kunna lyssna på min egen radiostation Titta gärna in och lyssna en stund, kanske jag kan bidra med ett och annat musikaliskt tips ? Min Radiostation ! Klicka på knappen lite till höger om texten "Listen To My Radio Station" ( inte vet jag vart jag fick användarnamnet Upthere7014 ifrån ) Obs att Windows ME i kombination med mediaspelaren 10 inte funkar så bra här... |
Torgny J HBV 66 |
13 Mar 2005, 11:42
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 |
I 66 ans buss är det musik dagen lång. Blaupunkt Los Angeles med 6 högtalare i taket plus en subwofer i pannrummet.
Men du EWA vad är Wood-musik? På internet finns det riktig country dygnet runt: Håll till godo: Min Launch Cast Plus Radio (Reklamfri) Det är en station med riktig country musik. Inget sådant vrål som "Upthere" presenterade. Eller välj denna siten. välj musik från 60-talet = riktig country. Iceberg Radio Há Dé Torgny J -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
Ewa HBV11 |
13 Mar 2005, 14:35
|
||
Häxa Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 |
Jag gillar ju Rallypack oxå, så det kanske jämnar ut sig Hur var det nu... var det inte jag som varit på dragspelsmässan i Töreboda? Eller har jag drömt kanske -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
||
Ewa HBV11 |
13 Mar 2005, 14:38
|
||
Norwegian wood är en låt. Det är flera som har spelat in den och alla är olika bra. Spotnicks är bättre än Beatles -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
||
*George |
13 Mar 2005, 15:00
|
Gold Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 |
"Jag gillar ju Rallypack oxå, så det kanske jämnar ut sig"
Det är givetvis en förmildrande omständighet - men dragspel!!!! hejs/GB |
Charsten HBV 21 |
13 Mar 2005, 15:18
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 |
Det skall vara COUNTRY i riggen tycker jag!
-------------------- Mercedesåkare
|
Gäst |
13 Mar 2005, 19:07
|
Oregistrerad |
Att jämföra The Beatles med Spotnicks är ju som att jämföra rysk kaviar med rutna tomater Beatles har ju tillfört musiken något de är ju inget coverband heller . Vem vill ha det om man kan få en fin middag med kött och potatis jämfört med gamal salad utan en kött bit till och bara med gamalt vatten som har fått stå jämfört med ett gott vin till
|
Tommy HBV 1 |
13 Mar 2005, 21:05
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Ewa.
Ja var in i Sckräcken idag och kolla. Allt ser perfekt ut lite tomt på väggarna bara. Jag klistrade upp några gamla Beatlesafficher som maggis hade liggandes sen sin modstid. Bara för att lysa upp tillvaron med när du kommer. Sputtnicks vad är det? Var det den Raketen som hunden Laika åkte med och aldrig kom tillbaka? |
Reidar HBV 40 |
13 Mar 2005, 21:26
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 190 Registrerad: 9-February 05 Från: Borgvik Medlemsnummer: 26 |
Hei Tommy.Prøv å sjekke om ikke Sputnik finnes i Norge!My Webpage Sist jeg så han var det i en Scania snutebil.
|
Reidar HBV 40 |
13 Mar 2005, 21:33
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 190 Registrerad: 9-February 05 Från: Borgvik Medlemsnummer: 26 |
Litt fingertrøbbel .Du finner'n på www.sputnik.no Har ikke Rune spilt Sputnik musikk for deg??
|
Ewa HBV11 |
14 Mar 2005, 00:18
|
Beatles i min buss??
Rick Wakeman har gjort en jäkligt bra instumental NW. Och Mahogany Rush har gjort en helt suuperbra dom med. Frank Marino är nog en av världens bästa gitarister.... sååå bra. -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Tommy HBV 1 |
14 Mar 2005, 01:39
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej Reidar& Wenche.
Jag snacka med Rune i kvell og han förtalte att han hade en cd med äkta Scania V8 ljud som han skulle ta med hit. Det är planert att han kommer på påsk og besöker oss. Vi ska dricke Whisky och snacke HBV, lysne på cd kose og ha de gott. Ta Statoilkostymen och kom upp till norden och få lite information om hur en motor ska låta. |
Reidar HBV 40 |
14 Mar 2005, 10:28
|
Ja,det blir nok bra når du får høre en fra "svensktoppen". Har du noen anelse om hvorfor jeg ikke fikk på plass henvisningen til Sputnik
|
Lo-Fi version | Tid: 1st November 2024 - 14:02 |
Designed from: |