![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
*Ted |
![]()
|
![]() Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 13 Registrerad: 6-March 09 Medlemsnummer: 977 ![]() |
Undrar om det finns nån här som vet vart man får tag på packningar till en D96á -63 bland annat topp packning och cylinderfots ringarna.
Tacksam för hjälp. -------------------- Ledbuss på Bkort livet e härligt.
www.ytterhogdal.st |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Hej Ted.
härligt å höra en till med en D96 ![]() mycke har jag letat efter ,men inte just dom där sakerna ,,än de sägs att våra motorer fortfarande finns i typ skogsmaskiner,samt båt hittade koppar hyllsorna till spridarna på en sån firma för skogsmaskiner lycka till i sökandet ,,ramlar jag på nåt så hör jag av mej ![]() Kurre |
*Ted |
![]()
|
![]() Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 13 Registrerad: 6-March 09 Medlemsnummer: 977 ![]() |
De där med packning verkade svårt så ja fick tag på en hel motor i stället.
Så nu börjar det mödosamma jobbet med att ta ut den gammla så att den nya får plats hur nu det ska gå till? Det värsta är att man inte ska ha bussen kvar sen så de e lite motigt att lägga ner så mycke jobb på den... -------------------- Ledbuss på Bkort livet e härligt.
www.ytterhogdal.st |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
ja du de lät ju lite segt de där..
jag fick göra de samma. jag köpte en beg td96a å fick ta ut den gamla å konvertera i mellan så den passade i bussen då den beg motor va till en lastbil å dessutom en med turbo så nu har jag en lastbilsmotor som jag tog bort turbon på å sen bytt en del delar för att den ska passa i bussen. å jag hadde tur för den går kanon bra så här långt,,inte testat den ute på vägen än men de kommer ![]() men lycka till med bytet du ska si de går bra ![]() varför ska du göra dej av med bussen da ? Kurre |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 24th February 2025 - 13:18 |
Designed from: ![]() |