![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej på er,
Har nu funderat en lång stund på vilken typ av olja det skall vara i växellådan till vår lilla buss. Har pratat lite med HBV 1 om det liksom min "hovmekaniker", dessvärre har dessa båda helt olika åsikt nämligen att det är; - ATF-olja - Motorolja Nu hoppas jag att någon mer vill yttra sig i denna fråga. Lådan det handlar om är en GB 356 som sitter ihop meden D11 motor med converter. (alltihop sitter sedan i en CR111) Ha det gott! HBV 181/Peter |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej igen,
Har nu läst på märkplåten en gång till och kan förtydliga med följande; Self-Changing Gears LTD Type No: GB 356 Unit No: UR 6893 List No: 5001472 Utredning pågår - verkar vara en udda modell ![]() ![]() |
![]()
|
Hej igen,
Stort tack till Tommy HBV 1 som forskat fram följande resultat; Till en GB 356 skall man ha följande olja (10 liter går det åt); - Växellådsolja 80W-90 lägst API-GL 1 eller - Motorolja SAE 20W-20 Nu kan jag börja leta efter den 5:te växeln som lär ska finnas Ha det! HBV 181/Peter |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th February 2025 - 11:53 |
Designed from: ![]() |