Flytschema luft Scania B86S 1979, NÃ¥gon tomte som har en kopia? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Flytschema luft Scania B86S 1979, NÃ¥gon tomte som har en kopia? |
Erik HBV 467 |
24 Feb 2014, 20:34
|
Newbie Grupp: HBV Medlem Inlägg: 6 Registrerad: 24-February 14 Från: Bohuslän Medlemsnummer: 4174 |
Min norska Brødrene Repstad från Katrineholm har varit i vila några år nu. Jag har trouble med styrluft fram til tryckreglator (lufttom tank) Jag tror det är en back/reg.-ventil (4 kg/m3) till bakre accumulatortank som kärvar, men det vore mycket bra med ett flyschema. Skal prova att reparera ventilen, men om någon har en bättre begagnad så kann jag vara kund. Rödvin eller liknande utlovas til snabbaste svarare Ny här. Var snälla mot min svorska //Erik J. PS. Inte ventilen på bilden, men nästan (utan manometer) Bifogade bild(er) -------------------- [i]Det är aldri för sent att ge upp
|
Tommy HBV 1 |
24 Feb 2014, 21:03
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej Erik.
Ett litet tipps. Ta isär ventilen (om det går) ta bort fjäder och lägg dit ett tätt membran så får du luft till styrtanken till regulatorn. Kanske inte rätt men funkar. Är du intresserad så kan jag nog fixa en ny. Tommy HBV 1 |
Erik HBV 467 |
24 Feb 2014, 21:41
|
Newbie Grupp: HBV Medlem Inlägg: 6 Registrerad: 24-February 14 Från: Bohuslän Medlemsnummer: 4174 |
Hej Erik. Ett litet tipps. Ta isär ventilen (om det går) ta bort fjäder och lägg dit ett tätt membran så får du luft till styrtanken till regulatorn. Kanske inte rätt men funkar. Är du intresserad så kan jag nog fixa en ny. Tommy HBV 1 Tack Tommy. Tänkte prova detta först. Vet inte om det är en rutten membran eller att skiten kärvar (antagligen membranen). Jag ropar på dej om det behövs. Min förra buss B56 -63 sprack en regulatormembran i Senegal(!) 22 år senn ;-) Det enda jag hade som jag inte(?) behövde, var kondomer. 4-dubbel kondommembran funkade i 2 dagar til Scania i Banjul *lol* Borde vara lite enklare i Sverige............ -------------------- [i]Det är aldri för sent att ge upp
|
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 21:08 |
Designed from: |