Knutkors, glapp |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Knutkors, glapp |
Martti o Marianne HBV 274 |
20 Apr 2013, 12:40
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 |
har en tid haft glapp i ett knutkors har en Scania -72 någon som har koll på vad det kan tänkas kosta? tänkte chocka besiktnings gubbarna i sommar å fixa den inför besiktningen...de har "klagat" på den i två års tid nu :0
Är det Scania som gäller för inköpet eller finns det andra firmor? har noll koll på var man handla till tyngre fordon... mvh Martti |
Ola HBV 286 |
20 Apr 2013, 21:16
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 35 Registrerad: 11-April 13 Medlemsnummer: 3060 |
Hej Martti.
Fördelen med Scania är att reservdelar brukar ha en rimlig prislapp jämfört med andra. Sedan kan det väl vara lite annat med prisnivån när det är några år på nacken. Sedan finns det firmor som säljer universal kors, det man behöver ha för att få rätt kors är diametern på kopparna och yttermått på kopparna. Längden på koppen kan vara bra ibland. Vi brukar ta en del från www.grene.se när man stöter på sådant som man bara har måtten på. Mvh: Ola W -------------------- Jag gjorde inte fel, jag kom på ett sätt som inte fungerade.
|
Gösta HBV 307 |
4 Jan 2014, 00:02
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 57 Registrerad: 23-November 13 Medlemsnummer: 4056 |
Hej! Har du löst bryderiet med dina knutkors. Har ett omaka par som är för stora för mina äldre volvo B510 och B617 chassien Vet du måtten på dina
|
Tommy HBV 1 |
4 Jan 2014, 21:52
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej.
som Gösta Skriver: Ta måtten eller gärna en bild på dom. Jag har några liggande sen har vi våran förening här i Karlstad Värmlands bussveteraner och vi har en hel pall med både lager knutkors mm som vi avyttrar till självkostnads pris. Vi kanske ska planera en liten tur dit vid årsmötet (Studiebesök för bussdiggare av behov av bra ha saker) Tommy HBV 1 |
Lars och Elisabet HBV 251 |
4 Jan 2014, 22:07
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
JAAA kalasbra förslag!! Klart vi ska kolla in reservdelslager!!!
-------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 27th November 2024 - 10:24 |
Designed from: |