![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Dennis |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej!
Jag är helt novis på Bussar och har länge gått och funderat på att bygga mig en egen husbuss, det jag funderar mest över nu är hur ni andra som byggt husbuss har reglat upp innerväggarna... Vad har ni använt för material och vilken tjocklek är bäst att ha totalt på en vägg? Behöver man lägga in material som tar upp viberationer om man t.e.x vill kakla ovanför spis eller kakla i badrum? |
![]() ![]() |
Stefan Färlind HBV 78 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 28 Registrerad: 5-November 05 Från: Hultsfred Medlemsnummer: 65 ![]() |
Hej!
Vilket skivmaterial har ni kaklat på? Med vänlig hälsning Stefan Färlind |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Plywood med tätskiktsduk emellan.
det är ett dött material så det fungerar. Tätskiktsduken/tapeten limmas med vanligt vägg/golvlim. Finns på Biltema för 700 kr/rulle Du kan också kakla direkt på en våtrumstapet. Foga sedan med en elastisk fog. Jag fick ngt speciellt av min plattsättare. D vanliga fogen tenerar att spricka när det rör sig. Mjukfog blir lite mkt pill och inte särskilt snyggt. /Mathias Hej! Vilket skivmaterial har ni kaklat på? Med vänlig hälsning Stefan Färlind |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 15:46 |
Designed from: ![]() |