Bussen, renoveringen av motorn |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bussen, renoveringen av motorn |
Kurre o Tina HBV 166 |
5 Feb 2008, 08:37
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Frćn: kolstavĂ€gen 31 mĂ€rsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
hej alla
ska försöka mej pÄ dessa tekniska saker som kallas data,e ju inte alltid de blir som man vill att de ska bli efter att ha kört hem den nya införvÀrvet,sÄ upptÀker man att de finns ingen annan vÀrme Àn de som bussen ger frÄn motorn de finns en 2 kilowatt vatten vÀrmare i den ,men de blir för dyrt Ä ha pÄ hela tiden samt att de tar för lÄng tid innan de kommer upp i temp well sÄ hÀr ser pÀrlan ut i allefall just nu samt en bild pÄ insidan upptÀckte som sagt att vid stilla stÄende tongÄngs körning sÄ tryckte den ut vatten ur kylsystemet sÄ de blev Ä börja Ä kolla pÄ motorn direckt köpte nya spridar hylsor Ä provtryckte med tryckluft för Ä fÄ reda pÄ att 4ans cylinder bubblade rakt ut i vattensystemet trotts byte av spridar hyllsa sÄ fortsatte de Ä bubbla i vattensystemet sÄ de blev Ä riva den toppen toppen sÄg ju fin ut inge problem,men den anndra delen dÀremot dÀr satt problemet de va en spricka i motorblocket ,som gick mellan 4rans cylinder rakt över kylvattenskanalen Ä vidare te 5ans cylinder som tur va sÄ Àr sambon med Ä hÄller stÀmningen uppe sÄ lÄngt har jag kommit nu med den motorn Ä vad jag ska göra nu vet jag inte i skrivandes stund men de ser inte ut Ä bli nÄt rullande i sommar well de va lite vad jag har sysslat med ,sen jag fick hem min buss sorry om bilderna inte e dom bÀsta ,dom e tagna med mobilen ha de bra alla Kurre |
Kurre o Tina HBV 166 |
19 Apr 2009, 01:35
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Frćn: kolstavĂ€gen 31 mĂ€rsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
jaha ja va ett tag sen man skrev lite hÀr i raden ser jag ,,,ursh pÄ mej inte hunnit med
men nu dÄ sÄ kör vi en uppdate den 18 april sÄ Äterupplivades den gamla td96b motorn i min buss Àntligen den provkördes utan vatten just nu för Ä se om den gick överhuvud taget Ä de jorde den te slut,,men de verkade inte sÄ i början,,pumpat pÄ pumpen vid ..... sÄ tummar Ä fingrar blör tror jag,men inte hjÀlpte de inte ,den gick knakigt pÄ en cylinder som bare den sen sÄg jag att de lÀckte i slangen som matar in diseln te pumpen inte undra pÄ dÄ gissa om den drog in luft uj uj. efter att ha fixat en annan slang dÀr e mellan sÄ va de slut pumpat,,vi tog fram lite rostolja Ä körde den pÄ de tills den startade ,,Ä de jorde den ganska snart nu nÀr slangen var fixad. efter en 3+-40 secunder sÄ gick den till Ä med pÄ tongÄng weeeee sen gick den bara bÀttre Ä bÀttre sen va de dags Ä stÀnga av sÄ den inte blev för varm. nu e de bara resten kvar Ä meka dit sÄ man kan fylla den med vatten va de lider Ä lÄta den fÄ stÄ dÀr Ä puttra Tack tomy HBV1 för hjÀlpen med vÀxelspaken de löste sej efter vÄrat samtal sÄ nu vet ni lite mera i alla fall hur de gÄr med min buss Bamse kommer lite kort Ä annat nÀr jag hinner Ä orkar ,,alla krafter gÄr just nu till Ä försöka fÄ den i bruks skick sÄ man kan besiktiga denna sommar Ä kanske kanske man fÄr man fÄr hoppas de inte blir en bibba med saker frÄn besiktningen nÀr man kommer dit ,,aja den dagen den s..... ha de bra alla Ä ta en öl för mej med pÄ Ärsmötet nu Kurre |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 02:28 |
Designed from: |