![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Hej,
sedan stormen förra sommaren har jag problem med mina vindrutetorkare på min Scania K112 -88. De blåste helt enkelt sönder i lagrena i tormarna som går till torkaraxeln. Det är en kula som ligger i ett plastlager. Enlig Scania går det inte att bara byta kula och plastlager. Ngn som vet hur man löser detta billigt och bra? Mvh Mathias |
![]() ![]() |
Tommy HBV 1 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Hej Mattias.
Vilken typ är det du har på kulan? är det den som är genomgående eller är den som en tät skål? Det är samma som på lastbilar och fins i olika längder. Det du kan göra ör om du får tag på nya eller bättre beg men med fel längd så kapa och svetsa till rätt längd. Du kan mäta dom och beskriva hur dom ser ut så ska jag kolla hur det är i förådet. Kulan är det aldrig fel på Tommy HBV 1 |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Hej igen
bifogar bild på arm och lagring. Totalt har jag fyra armar med olika längd. Det verkar som om det inte bara är i plasten som det glappar utan även mellan axeln och kulan. Kulans inner diameter är 16 mm. Mvh Mathias ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 24th February 2025 - 13:19 |
Designed from: ![]() |