Ställa bussen plant. |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Ställa bussen plant. |
*Dennis o Helena |
12 Jun 2009, 22:20
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 97 Registrerad: 5-June 06 Medlemsnummer: 90 |
Hur gör ni för att inte behöva sova med huvudet lägre än fötterna ifall marken inte är plan? Sätter ni ut plankor eller dylikt som ni kör upp på eller har ni hydraliska stödben eller nått liknande?
Efter att ha letat billiga hydraulpumpar och sånt så har jag börjat fundera på om man inte kan sätta knappar som styr luften till luftbälgarna manuellt. När man sedan har bussen i plant läge går man ut och sätter ner manuella stödben med vanliga sprintar som håller den plan även då luften pyst ut från bälgarna. Någon annan som har en bra ide? |
Tom HBV168 |
16 Jun 2009, 08:31
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Plankor har jag också kört med i vår förra buss, men jag har glömt att lägga in dem i vår nya buss. Jag har lyckats komma på hyffsat plana ytor hittills
Fast plankor känns inte direkt "high tech", hade varit ballare med en knapp som fixade allt. Plankor är dock en betydligt billigare och felfriare lösning -------------------- |
Lo-Fi version | Tid: 29th November 2024 - 10:28 |
Designed from: |