PB klass 2 svansmotor +lastutrymme. |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
PB klass 2 svansmotor +lastutrymme. |
*putte |
31 Oct 2009, 16:57
|
Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 24 Registrerad: 29-November 08 Medlemsnummer: 880 |
Hej jag har en fundering,är det någon där ute som har lyckats PB2 registrera sin buss med bakmonterad motor och lastutrymme ovanför? (Enligt reglerna står det ju att lastutrymmet inte får vara från golv till tak.) hoppas ni förstår mina funderingar!
|
Bertil HBV30 |
31 Oct 2009, 18:12
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 |
Hej!
Vid mötet på Transportstyrelsen tog jag upp detta, men hittade inte rätt person. Mötet gällde ju inte "byggandet av husbussar" även om jag föredragit det mötet! Men vad jag fick till svar var: "Jag har inte sett Bilprovningens föreskrift om detta men grundregeln för att få lastutrymmen godkända i LB/22 och PB II är att det ska vara rimligt med tanke på hur många passagerare/boende husbussen är byggd för." Efter att ha fått ytterligare svar från TSP ska jag kontakta Bilprovningen i en hel del ärenden och ska ta upp bl.a. detta och regler för eftermontering av dragkrok på tunga fordon. Fyll gärna på med frågor i denna tråd så tar jag med mig det också. mvh Bertil |
Lo-Fi version | Tid: 30th November 2024 - 02:30 |
Designed from: |