Mc-ställ |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Mc-ställ |
Chris HBV 132 |
8 May 2011, 16:53
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 175 Registrerad: 14-March 07 Från: 38040 Orrefors Medlemsnummer: 312 |
då är det nästan klart: Mc-stället till den lilla motorcykeln som vi ska ha med, när vi åker runt med bussen.
Blev inte så dåligt, tycker vi hälsning Chris -------------------- "Don`t eat the yellow snow"
"Why not? It could be beer" |
Börje HBV216 |
28 Jul 2011, 21:04
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Inspirerad av Chris MC-ställ har jag fixat något liknande.
Jag har en Warn-vinsch monterad under kÃ¥pan pÃ¥ stötfÃ¥ngaren i bak som jag kan hissa upp MC/Scooter-plattformen med. PÃ¥ stötfÃ¥ngaren sitter ett â€stativ†med spÃ¥r för lagrade rullar som sitter pÃ¥ plattformens rygg. Plattformen glider dÃ¥ i spÃ¥ren upp och ner med hjälp av vinschen. Vinschen gÃ¥r kanske att använda till annat ocksÃ¥ om man snabbt tar bort kÃ¥pan och byter till annan wire. NÃ¥gon medtrafikant i diket eller sÃ¥ tänkte jag pÃ¥... Det är lätt att hänga av plattformen helt och hÃ¥llet. Scootern är en Yamaha Majesty 250cc vilket är en kompromiss mellan vad jag vill ha och min frus Ã¥sikter. NÃ¥ja, det räcker för att fÃ¥ lite fartvind i ansiktet. Vi ses Börje HBV216 |
Lo-Fi version | Tid: 29th November 2024 - 21:34 |
Designed from: |