För lång buss, kan man korta bussen |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
För lång buss, kan man korta bussen |
Bengt o Carro HBV 252 |
10 Feb 2012, 19:14
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 25 Registrerad: 17-January 12 Från: SkellefteÃ¥ Medlemsnummer: 2191 |
Hejsan
hoppas någon kan komma med tips och ideer om hur man kan/ska göra om man vill korta bussen. Vi har en buss på 12,7m och den är Pb2-klassad och vi vill kunna köra utomlands med denna men vad jag försår så får man inte köra längre än 12m i Tyskland och det blir lite jobbigt att behöva runda Tyskland varje gång man ska ut i Europa.. Alla tips o ideer mottages -------------------- |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
11 Feb 2012, 11:42
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 |
Snabbaste varianten är väl att backa utav h-vete in i nåt hårt....
Ska man vara lite seriös så är det väl bara att kapa precis framför bakstammen och korta det som är förmycket och svetsa. Jag skulle nog själv bytt buss och noga tänkt igenom vilka behov man vill tillfredställa så jag hittade en som passade mina, men alla är vi ju olika... Tror att det är en jäkla massa mer jobb än man tänkt sig och kan bli mycket papper att sköta före en regbesiktning som ni säkert åker på om ni kortar bussen, inte blir det gratis heller. |
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 18:46 |
Designed from: |