Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Bussägare för första gÃ¥ngen med en hel del o göra!
Oskar HBV 213
inlägg 29 Apr 2009, 19:25
Inlägg #1

Advanced Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 28-April 09
Medlemsnummer: 1014

Hej allihop! Jag är splitt ny på forumet och faktiskt också på att vara husbuss ägare. Har gått i alla år sedan man var lite knodd o velat ha en buss, o då allra helst en husbuss. Nu har de blivit verklighet och det av en ren slump då de dök upp en i mina hemtrakter och även till ett enligt mig bra pris.
Det är en gammal volvo b715 av 1964 års modell.
Bussen är reggad och inredd som en husbuss men dock har föregående ägare påbörjat en del ändringar och troligen haft vision om renovering. Min tanke är att få bussen bes (körförbud -06) och göra iordning den invändigt med hyffsat små medel för att sedan under lite korta o nära turer få en känsla på om det är något för mig.
Det slår mig redan att de är liiite mer o göra än vad jag från början trodde när jag stod o prutade på bussen. Dock är de nog inga svåra grejer utan bara många helt enkelt biggrin.gif

Hittade det här forumet och tyckte de verkade toppen ställe att kunna skaffa lite kontakter och kanske få några goda råd på vägen till en fullfjädrad husbuss ägare! Dock är jag inte medlem ännu då jag slarvat bort mailet jag fick när jag anmälde intresse men de ska nog lösa sig.
Jag ska länka några bilder så ni får se lite vad jag gett mig in på, dock ber jag er att inte gå allt för hårt på mig ännu, som sagt så är man en visionär.

Kul som sagt att få vara en del av det här forumet och måste säga att många av era byggen imponerar på en pojkvasker som mig själv!!!
///Oskar

Bifogade bild(er)
Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild

--------------------
...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
Jonas HBV 152
inlägg 28 May 2012, 20:22
Inlägg #2

Superior Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 2-August 07
Från: Stockholm
Medlemsnummer: 399

Jättefin buss!

Inte köpa något annat, som du skriver.

Hellre bestämma dig - detta är vad jag skall göra till min dröm. Sen sätta igång och jobba.

Bästa Hälsningar

Jonas/HBV 152
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 25th November 2024 - 13:28
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience