Kamin, Ska ha en kamin i bussen |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Kamin, Ska ha en kamin i bussen |
Martti o Marianne HBV 274 |
18 Nov 2012, 20:46
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 |
hejsan på er jag har planer på att bygga in en vedkamin i min buss är ute efter bra tips vad man bör tänka på? osv...
mvh Martti |
Hasse HBV 253 |
19 Nov 2012, 10:34
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Följa riktlinjerna för säkerhetsavstånd till brännbart är nog nummer 1. Själv har jag tagit i lite extra runt min vedspis vilket gör att jag kan uppgradera till en större spis/kamin, man kan ju få nya ideér längre fram.
Jag hade en fd. skorstensfejarmästare som rådgivare vilket var väldigt bra då det är lättare att göra rätt direkt. Lycka till! |
Martti o Marianne HBV 274 |
19 Nov 2012, 18:38
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 |
Följa riktlinjerna för säkerhetsavstånd till brännbart är nog nummer 1. Själv har jag tagit i lite extra runt min vedspis vilket gör att jag kan uppgradera till en större spis/kamin, man kan ju få nya ideér längre fram. Jag hade en fd. skorstensfejarmästare som rådgivare vilket var väldigt bra då det är lättare att göra rätt direkt. Lycka till! Tack du funderar mycket kring rökrör vilken typ av rökrör man skall ha isolerad eller oisolerad?...Tyvärr så just nu så har jag ingen värmekälla alls i bussen... :S *suck* inte ens orginal värme...ja förutom det lilla till defrosten där frame...kallt kallt...hade tänkt använda bussen året runt |
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 13:51 |
Designed from: |