![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Alla tunga fordon som trafikerar Sverige måste nu vara utrustade med vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar mellan 1 december och 31 mars när vinterväglag råder.
Förändringen träder i kraft vid årsskiftet. bare å läsa för dem som vill http://www.aftonbladet.se/bil/article15821207.ab kurre |
![]() ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Jag var förbi hos däck-grabbarna (Vianor) idag och det verkar nog som mitt förra inlägg stämmer.
Däremot sÃ¥ duger inte alltid däck märkta med M+S (Mud & Snow) pÃ¥ lätta lastbilar och personbilar, dÃ¥ mÃ¥ste de vara märkta med snöflinga/alptopp, men det där visste säkert â€alla†redan… Vad den här killen pÃ¥ verkstaden kände till sÃ¥ finns det inte nÃ¥gra rulldäck pÃ¥ tunga fordon som är godkända som vinterdäck pÃ¥ drivaxeln, oavsett mönsterdjup… Det verkar som om jag var specialutbildad i ämnet men sÃ¥ är det inte , det finns säkert flera pÃ¥ forumet som är yrkeschaufförer/Ã¥kare som kan mycket mer i ämnet, sÃ¥ jag hoppas att nÃ¥gon lägger allt till rätta om jag är ute och seglar… Vi ses Börje ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 20:50 |
Designed from: ![]() |