Lilla Fröken |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lilla Fröken |
Lars och Elisabet HBV 251 |
6 Oct 2012, 00:20
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Om nu allt går som jag vill ska det komma upp en bild av Lilla Fröken.
Hittills har hon inte talat om för oss vad hon heter så Lilla Fröken får duga tills vidare. Eftersom hon inte varit ut på nån rejäl resa på något år var vi ju beredda på att något fel skulle uppdagas. Men allt gick bra och jag blev nästan kär Dagen har ägnats till att titta igenom alla skrymslen o vrår samt tvätta av alger och annan lort. Så nu är det nästan att hon blänker i gatljusskenet. Dock finnes ett problem!! Fröken är för lång för att gå in i tältet fattas minst 2 meter... Får väl snickra ihop nåt.. Är det nån som har några dynor/ryggstöd med klassisk Hägglund röd/svart stripigt tyg? Vi behöver en skvätt tyg. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lars och Elisabet HBV 251 |
2 Dec 2012, 19:17
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 |
Söndag eftermiddag och jag har gjort kväll tidigt
I dag var det ännu kallare, -16 grader men med varma kläder och fina handskar löser man även såna bekymmer. Nu är golvet i lastrummet borta och en första inspektion av balkarna ger att det blir mycke vinkelslip och svets .Tur att det är grova dimensioner så att man kan köra pinnsvetsen. Har även kommit fram till att jag kan ta bort Duomaticen och tillhörande rör utan att behöva sätta tillbaks det hela. Så... bara det blir något varmare så ska jag börja bygga och det känns bra... känns lite eländigt att bara riva. Har dock reparerat en sak!! Låskistan till vänster lastlucka. Den var "slut" så jag skulle bara titta lite och nu funkar den igen. Dock behövs nog en ny framgent... -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
Lo-Fi version | Tid: 5th November 2024 - 09:02 |
Designed from: |