![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Alla tunga fordon som trafikerar Sverige måste nu vara utrustade med vinterdäck eller likvärdig utrustning på fordonets drivaxlar mellan 1 december och 31 mars när vinterväglag råder.
Förändringen träder i kraft vid årsskiftet. bare å läsa för dem som vill http://www.aftonbladet.se/bil/article15821207.ab kurre |
![]() ![]() |
*Nicklas A |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 83 Registrerad: 1-December 08 Medlemsnummer: 883 ![]() |
Nu står det i klartext på transportstyrelsens hemsida att fordon över 30 år är udantagna vinterdäckskravet. Men det står också att fordonet ska kunna framföras säkert, så ställer man till något och har ej vintergodkännda däck så är man nog ganska rökt ändå. Även försäkringsbolagen kan ju tolka ev händelse anolunda.
Själv så bodde jag i bussen nu under julen. Det fungerade jättebra men det tog mig 15 min att slira mig in 10m in i garaget efteråt när det kommit 10 cm nysnö... Nu står bussen inbackad för vintern och där får den stå tills det blir vår eller sitter riktiga drivdäck på. God fortsättning på er alla. // Nicklas |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 21:04 |
Designed from: ![]() |