![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Om nu allt går som jag vill ska det komma upp en bild av Lilla Fröken.
![]() ![]() Hittills har hon inte talat om för oss vad hon heter så Lilla Fröken får duga tills vidare. ![]() Eftersom hon inte varit ut på nån rejäl resa på något år var vi ju beredda på att något fel skulle uppdagas. Men allt gick bra och jag blev nästan kär ![]() Dagen har ägnats till att titta igenom alla skrymslen o vrår samt tvätta av alger och annan lort. Så nu är det nästan att hon blänker i gatljusskenet. ![]() Dock finnes ett problem!! ![]() ![]() Får väl snickra ihop nåt.. ![]() Är det nån som har några dynor/ryggstöd med klassisk Hägglund röd/svart stripigt tyg? Vi behöver en skvätt tyg. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
I dag har det egentligen inte hänt så mycket, Jag tog mig för att mäta upp tvärbalken. Det blir lite enklare att göra den på en bänk istf när man ska kravla runt under Fröken.
![]() Jo, Atos och jag tog en tur ner i genom byn och räddade främre delen av den Magirusram som jag skrotade i somras. Tur att skrotbingen inte hunnit åka till skroten!!! ![]() Därmed får jag rent material att arbeta med. Kommer inte att kunna göra balken i ett stycke så det får bli en lite "byggsats" MEN!! Jag har ju alldeles glömt ![]() ![]() ![]() ![]() @Hasse, Det är gott att du hejar på!! Att skriva så här är rätt kul och efter ett tag så blir det ett stöd till minnet när/var och hur!! Jag ska försöka heja på dej allt jag orkar!! Gott att kunna stödja varandra!! ![]() Jag tackar för dina vänliga ord. Att meka ute i ur och skur har varit en del av mitt tidigare yrkesliv när jag repade skogsmaskiner, sågverket mm. Nu kan man ju bara släppa när man fryser så det är rent lyx. MEN, du träffade huvudet på spiken... Lilla Fröken gör ingen människa glad där hon står still, så jag gnetar på ![]() ![]() Trevlig Helg ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th April 2025 - 23:56 |
Designed from: ![]() |