Kamin, Ska ha en kamin i bussen |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Kamin, Ska ha en kamin i bussen |
Martti o Marianne HBV 274 |
18 Nov 2012, 20:46
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 |
hejsan på er jag har planer på att bygga in en vedkamin i min buss är ute efter bra tips vad man bör tänka på? osv...
mvh Martti |
Hasse HBV 253 |
19 Jan 2013, 12:06
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 520 Registrerad: 9-February 12 Medlemsnummer: 2207 |
Jag måste nog erkänna att jag köttade upp ett hål a lá gigante.
Jag köpte "seriösa" (=dyra) grejer, dubbelväggig flexrör och en kort isolerad del genomtaket, längst opp hamnade det en lika skitseriös och dyr huva som fungerar väldigt bra, inga plötsliga vindar som kan störa den lugna förbränningen. Jag har dock funderingar på ett oisolerat rökrör men kanske struntar i det nu när jag får in en hej-å-hå-kamin. Hur ett 3,5 tums rör funkar är jag inte rätt man att svara på, jag tror det finns andra på forumet som har bättre koll på den biten. Du lär väl inte installera nu i vinter kan jag tänka, det blir svårt att få till tätning/silikon i dom här låga temperaturerna. Du kan ju alltid okulärbesikta min installation på årsmötet om du ska dit. |
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 13:51 |
Designed from: |