![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Om nu allt går som jag vill ska det komma upp en bild av Lilla Fröken.
![]() ![]() Hittills har hon inte talat om för oss vad hon heter så Lilla Fröken får duga tills vidare. ![]() Eftersom hon inte varit ut på nån rejäl resa på något år var vi ju beredda på att något fel skulle uppdagas. Men allt gick bra och jag blev nästan kär ![]() Dagen har ägnats till att titta igenom alla skrymslen o vrår samt tvätta av alger och annan lort. Så nu är det nästan att hon blänker i gatljusskenet. ![]() Dock finnes ett problem!! ![]() ![]() Får väl snickra ihop nåt.. ![]() Är det nån som har några dynor/ryggstöd med klassisk Hägglund röd/svart stripigt tyg? Vi behöver en skvätt tyg. -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lars och Elisabet HBV 251 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1844 Registrerad: 4-April 10 Medlemsnummer: 1205 ![]() |
Men i dag hann jag inte gömma mej
![]() Har invigt den nya kompressorn och den nya luftmejseln ![]() Det blir enklare att knacka rostsprängning än att slipa bort den. Mindre damm blir det också. Under den gamla förstärkningen på långbalkarnas flänsar var det ganska maskstunget. Närmast knät valde jag att kapa ur och sätta in friskt material. Sen kommer jag att trä en ny balk utanpå hela den gamla balken. Det ska ju ligga plattjärn fastsvetsat på balkflänsarna så jag gör "nya" såna plattjärn, men med skillnaden att dom hänger ihop över balklivet ![]() två bildningstillfällen ![]() ![]() resultat av Bussmask? ![]() ![]() Lappat och klart ![]() Så, dags att avnjuta lite Röyksopp, ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Jag kör hellre Diesel.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th April 2025 - 23:18 |
Designed from: ![]() |