Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Lastlucka för bil
*Conny
inlägg 13 Mar 2013, 15:46
Inlägg #1

Gold Member

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 10-September 12
Medlemsnummer: 2286

De flesta här har väl hela bussen för boende men jag vill ha med mig min vanliga bil och ska därför bygga en öppning där bak. Undrar nu om det finns några här som har erfarenhet av detta. Funderar på tvådelad, halva öppnas upp och andra halvan ner där man då kan använda den som ramp. Har en hög bil så räknar med att öppningen behöver vara minst 2 m. Alla tips och idéer mottages med glädje.

--------------------
Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
Chris HBV 132
inlägg 21 Mar 2013, 22:35
Inlägg #2

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 14-March 07
Från: 38040 Orrefors
Medlemsnummer: 312

beklagar att du är så lättfrustrerad pga av sånna svar... ska lova skärpning wink.gif
Skulle trots detta vara mycket interesserad av vad som krävs med ett sånt lastutrymme för en bil för att inte Pb-klassII registreringen ska dras tillbaka, när den snälla besiktningsmannen i blå kostym ser detta på en vanlig kontrollbesiktning? (sånt ska ju har hänt)
Du verkar ju ha pålitliga informationer om detta som kan vara interessanta för andra som har likadana funderingar men inte vågade pga olika berättelser.
Men nog med det.

Tror det blir svårt med en uppkörningsramp som är ca 2m. Då klarar man knappast en vettig vinkel för att köra upp bilen.
De flesta racebussar med bilen bak i lastutrymme jag har sett har haft utdragbara ramper som var typ +- 4m.... och sen även ramper inne i lastutrymmet som också gick uppförsbacke för att klara vinkeln.
En annan möjlighet våre ju att man kan sänka bussen bak så pass mycket att man klara inkörningsvinkeln även med en kort ramp.
Lycka till!

hälsning
Chris

--------------------
"Don`t eat the yellow snow"
"Why not? It could be beer"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 26th November 2024 - 10:50
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience