Lastlucka för bil |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Lastlucka för bil |
*Conny |
13 Mar 2013, 15:46
|
Gold Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 |
De flesta här har väl hela bussen för boende men jag vill ha med mig min vanliga bil och ska därför bygga en öppning där bak. Undrar nu om det finns några här som har erfarenhet av detta. Funderar på tvådelad, halva öppnas upp och andra halvan ner där man då kan använda den som ramp. Har en hög bil så räknar med att öppningen behöver vara minst 2 m. Alla tips och idéer mottages med glädje.
-------------------- Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
|
*Conny |
25 Mar 2013, 15:36
|
Gold Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 |
Bodde inte du i helsingborgstrakten? om så så finns det två volvo bussar i åstorp som du kan kolla på på min har vi bara skurit upp ett lagom hål i bak sedan har vi satt gångjärn på överkant ramper är bara vad man hittar eftersom vi kör offroadbilar i våra inga problem med drivningen upp. Bor norr om Halmstad så beroende på vad man har för avståndsreferenser så kan man väl kalla det Helsingborgstrakten Men vore intressant att kolla på era för att få lite tips mm. Tillhör den andra bussen "Taxi-Micke"? Bygger själv för att få in en offroadjeep men vill ändå ha nån form av ramper, vet ju aldrig om det blir någon annan bil som ska in där. Intressant att se vad ni har/ om ni har gjort några förstärkningar av ramen längst bak. Finns ju lite objekt på Blocket att tjuvkika på, t.ex. denna:http://www.blocket.se/ostergotland/Racebus...st_46018654.htm Tittat på blocker flera gånger i veckan för tips men tyvärr inte så många bilder utav själva bygget. -------------------- Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
|
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 10:40 |
Designed from: |