Problem med växellåda, Scania K113 med Comfort Shift (CS) |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Problem med växellåda, Scania K113 med Comfort Shift (CS) |
Bengt HBV 256 |
27 Sep 2013, 22:29
|
Superior Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 57 Registrerad: 30-May 12 Från: Ingarö Medlemsnummer: 2247 |
Hej alla bussvänner
Jag har börjat få lite problem med växlingen i min 7-växlade CS-låda. Det är ibland svårt/omöjligt att få in 6:an och 7:an, den väljer ett steg fel från 5:an; till 4:an istället för 6:an och försöker jag gå direkt till 7:an så hamnar jag tillbaka på 5:an. Rätt var det är så funkar allt perfekt igen, jag har dock en viss tråkig känsla av att utvecklingen är åt det negativa hållet.... Någon som känner igen/känner till problemet (har sett lite kommentarer om likande problem på utländska forum). Det man undrar är ju om problemet ligger i växelförarboxen vid förarstolen eller om problemen är längre akteröver. (Tommy; jag kommer ihåg att Du talade om att det är "många ventiler" när jag pratade med dig innan jag köpte - tror Du att det är dessa som spökar?) Tacksam för tips ! Må så gott och vi kanske ses vid Tydingesjön ?!java script:emoticon(':cheers:',%20'smid_5') PS har installerat vacuum-toa, vilken dröm ! Bengt HBV256 |
Tom HBV168 |
12 Oct 2013, 23:01
|
Gold Member Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 |
Hittade ni felet?
-------------------- |
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 18:34 |
Designed from: |