Vad kollar de på besiktningen? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Vad kollar de på besiktningen? |
*Michael |
17 Oct 2013, 16:49
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
Nu är tid bokad för regbesiktning till PB2 och kontrollbesiktning. Regbesiktningen har jag hyfsad koll på. Och eftersom de gör regbes. så bör de väl ta hänsyn till detta och inte kolla klämskydd o.s.v. (?)
Men vad brukar de kolla på era PB2:or? |
*Jaska |
3 Nov 2013, 21:59
|
Advanced Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 34 Registrerad: 28-July 13 Medlemsnummer: 3548 |
Jag bokade tid för såväl reg- som kontrollbesiktning fredagen den 25 oktober.
Regbesiktningen gick löjligt lätt igenom, till stor del tack vare att jag involverat den besiktningsman som gör jobbet i hela processen. I och med detta så känner han en viss delaktighet och allting går lättare, plus att j´han känner sig behövd... Kontorllbesiktningen kräver två besiktningsgubbar och tar cirka en halvtimme till trekvart. Där kollar man "allt" som någonsin ska kollas. Bromsarna på våra tyngre fordon ska uppfylla samma krav som alla andra tunga fordon. Är det en personbil Klass2, så glöm för guds skull inte varningstriangeln. Det är ju en skitgrej, men den ska ju vara där.. Allt som är av trafiksäkerhetskaraktär ska funka, annars kan man skruva bort sånt som inte funkar och det blir godkänt. (Jämför med strålkastartorkaren på gamla 80-tals Volvo 240.) Min kärra är nu klar och fit for fight. Jag lovar att morsa på alla er med riktiga husbila... nä husbussar i sommar... -------------------- Luleå. Det är hit man kommer när man kommer hem. Där gäddan slår i vassen.
Där klara bäckar porlar, och midnattssolen strålar ger liv. Där djupa skogars sus bara ibland överröstas av djurens lockrop. Där fåglarna kvittrar, och midsommarjäntorna fnittrar. Det är Lule... |
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 16:43 |
Designed from: |