Cykelställ |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Cykelställ |
Sören HBV 301 |
27 Jan 2014, 23:22
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 16-January 14 Medlemsnummer: 4139 |
Jag har sökt bilder på olika cykelställ på nätet och hittat väldigt lite.
Tänker mig i fösta hand ett bak och eventuellt ett i två olika höjder. Alternativet kan vara ett i fronten. Vi har en Kitokorri kaross och är 6 personer. Hur har ni löst det? Är det några som kan skicka bilder eller beskrivningar på hur jag kan bygga detta? Ha det så gött! Sören |
JohnyoAnnSofie HBV120 |
28 Jan 2014, 12:38
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 |
Hejsan
Jag gjorde en variant liknande som man hade på lastbilar förr med kranhylsor bak i tippflaket. Svetsade holkar på plattor som bultades i rambalkarna längst bak. Byggde sedan en cykelhållare som sticks in i holkarna och sprintas fast, lätt att montera och ta lös t.ex för att kolla olja mm. Tänk på att få upp hållaren lite så den inte tar i p.g.a. överhänget och att cyklarna inte skymmer lysen eller hamnar för nära avgasrör. Vi brukar täcka cyklarna med ett överdrag för att slippa få dom så skitiga eftersom det gärna drar upp ett och annat där bak. Mvh Johny |
Lo-Fi version | Tid: 27th November 2024 - 19:38 |
Designed from: |