Cykelställ |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Cykelställ |
Sören HBV 301 |
27 Jan 2014, 23:22
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 16-January 14 Medlemsnummer: 4139 |
Jag har sökt bilder på olika cykelställ på nätet och hittat väldigt lite.
Tänker mig i fösta hand ett bak och eventuellt ett i två olika höjder. Alternativet kan vara ett i fronten. Vi har en Kitokorri kaross och är 6 personer. Hur har ni löst det? Är det några som kan skicka bilder eller beskrivningar på hur jag kan bygga detta? Ha det så gött! Sören |
Tommy HBV 1 |
28 Jan 2014, 22:02
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej Sören.
Vi hade cyklarna bak först. Men när dom skulle användas (inte så ofta) så var dom så skitiga så ingen ville åka på dom. Vi skaffade då cykelställ fram istället tidsenligt med bussen Inga skitiga cyklar och så har man koll på dom. I Den föreningen som jag är med här i Karlstad Värmlands Bussveteraner så finns det ett antal original cykelställ för front montage till salu som är demonterade från bussar. Vi tar 400: - för dom och bara att skruva fast. Kanske lite egen målning är behövlig. Så här ser det ut på våran buss. |
Lo-Fi version | Tid: 27th November 2024 - 19:41 |
Designed from: |