Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> TakmÃ¥lning, Färg
Bengt HBV 308
inlägg 15 Feb 2014, 18:55
Inlägg #1

Advanced Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 14-November 13
Från: Mjölby
Medlemsnummer: 4040

Hej alla därute!
Är det någon, i denna kunniga skara, som vet vad man skall använda för färg till taket på bussen, utvändigt?
Behöver måla om, så fort vädret tillåter.
Finns det någon form av färg m "tätskikt"? Typ Gummifärg e.dyl?
Har hört mig för hos ett par färghandlare, men dom tittade på mig, som om jag var nåt katten släpat in....
Blev inte ett dugg klokare av det besöket, som Ni säkert förstår. Bör ju finnas nåt som typ plåtslagare, som målar tak, använder.
Tacksam för alla förslag.
Ha det bra därute.
MVH
HBV 308 Bengt
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
*Daniel
inlägg 19 Feb 2014, 04:01
Inlägg #2

Advanced Member

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 29-October 12
Medlemsnummer: 2302

Om du har aluminium tak så är tricket att få det att fästa ordentligt att först få bort den gamla färgen smile.gif sen när du har ren aluminium så börjar den korridera direkt, då sandar du av skiktet med något plastigt sandpapper, putsduk eller dyligt, använd EJ metall redskap! Då har du ca 1-2 dygn på dig innan ett nytt lager med "rost" hunnit bildas, då målar du med valfri färg, vill du måla med flera lager så börja med en grundfärg avsedd för aluminium, sedan täckskikt och till sist ett starkt ytskikt, eller så köper du bara HAMMERITE DIRECT TO GALVANIZED som är en färg som redan har de 3 skikten så målar du bara ett lager smile.gif det enda "negativa" är att du bara kan måla på det sen med likadan färg (silikon)

Har du annat material i taket brukar färg proffsen rekommendera plåt taks färg med grund, har varit runt till många och frågat!

Mvh Daniel
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 28th November 2024 - 00:44
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience