Tryckluftskontrollerat C-lås..., C-lås i baklås.. |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Tryckluftskontrollerat C-lås..., C-lås i baklås.. |
Oscar HBV 319 |
22 Feb 2014, 19:09
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
På vår Delta Plan har en av sidoluckorna fastnat benhårt, misstänker att det är C-låset som spökar, det styrs av tryckluften, och jag har försökt blåsa liv i det med extern luft, men hur jag än försöker bända, blåsa, lirka, rycka eller sparka så sitter Luckf*n fast där den sitter... Har någon erfarenhet av detta, eller vet hur man tar sig in utan att förstöra för mycket av luckan?
|
*Jaska |
24 Feb 2014, 02:01
|
Advanced Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 34 Registrerad: 28-July 13 Medlemsnummer: 3548 |
Jag jobbade med att köra såna där på heltid i några år för länge sedan.
Jag vill minnas att det är en plåtlucka på insidan. Om du borrar ur popnitarna i plåtluckan, så trillar locket dån och dragstängerna blottas därinunder. Oftast sket man i att sätta tillbaka locket eftersom man visste att fanstyget skulle börja rackla så snart det blivit lagat igen... -------------------- Luleå. Det är hit man kommer när man kommer hem. Där gäddan slår i vassen.
Där klara bäckar porlar, och midnattssolen strålar ger liv. Där djupa skogars sus bara ibland överröstas av djurens lockrop. Där fåglarna kvittrar, och midsommarjäntorna fnittrar. Det är Lule... |
Oscar HBV 319 |
24 Feb 2014, 09:34
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 42 Registrerad: 22-January 14 Medlemsnummer: 4144 |
Jag jobbade med att köra såna där på heltid i några år för länge sedan. Jag vill minnas att det är en plåtlucka på insidan. Om du borrar ur popnitarna i plåtluckan, så trillar locket dån och dragstängerna blottas därinunder. Oftast sket man i att sätta tillbaka locket eftersom man visste att fanstyget skulle börja rackla så snart det blivit lagat igen... Tack! det ska jag försöka med |
Lo-Fi version | Tid: 24th November 2024 - 20:25 |
Designed from: |