Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Ingen luft till bälgarna fram B58-60
Wille HBV 311
inlägg 24 Mar 2014, 18:27
Inlägg #1

Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 23-March 14
Medlemsnummer: 4190

Hej, nu ska jag som ny medlem försöka med en fråga på forumet. Jag har nyligen köpt en Volvo B58-60. Den var nybesiktigad men trots detta så ramlar felen över mig. Det jag nu har kört fast på är de främre bälgarna. Jag får ingen luft fram till dem. Även bägge tankarna till dem är tomma. Jag har lyckats förstå att det sitter en nivåventil innan bälgarna, kan det var den som spökar? Eller vet ni av att det kan vara något annat? Något som också beter sig konstigt (kanske finns det ett samband) är dörren fram som man öppnar och stänger med hjälp av lufttryck. Lägger jag i handbromsen så öppnar sig dörrarna oavsett hur jag har "kranen" som ska öppna och stänga flödet till dörren. Det börjar samtidigt pysa ut luft ovanför dörren. Släpper jag sen handbromsen slutar det pysa och jag kan öppna och stänga dörren som vanligt.

Mycket tacksam för svar som kan ge mig lite tips smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
Wille HBV 311
inlägg 31 Mar 2014, 21:00
Inlägg #2

Newbie
*

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 23-March 14
Medlemsnummer: 4190

Det var ett bra tips! Det verkar dock som att min -76a inte är utrustad med en fyrkretsventil. Enligt rep.handboken kom den på senare modeller. Jag har testat att hänga av hävarmen och sen öppna och stänga, det gjorde att det släppte på lite luft till den ena bälgarna men ytterst lite. Kanske är det nivåventilen ändå. Jag ska jobba vidare när vädret blir lite bättre. Återkommer!
Apropå traderatipset så har han dräneringsventiler 2för 60kr. Jag köpte 2 st förra veckan på Volvo för 350kr. En viss skillnad för den som vill köpa på sig några extra.
Jag återkommer när mitt problem ser nya lösningar!

Mvh
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 25th November 2024 - 08:42
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience