Bromsarna hänger sig ibland, Bromsar |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bromsarna hänger sig ibland, Bromsar |
Sören HBV 301 |
15 Apr 2014, 20:19
|
Advanced Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 16-January 14 Medlemsnummer: 4139 |
Hej på er!
Var förra veckan och hämtade min buss. Körde hem den och det var frid och fröjd. Körde den i förrgår en kort sträcka och när jag idag skulle köra en sväng så låste sig bromsarna. Körde fram och tillbaka, tryckte på på pedalen, la i och ur handbromsen. Den släppte. Jag körde runt lite och det hände flera gånger. Den var nybesiktad innan avställningen i sep. Sedan har den stått stilla inomhus. Är det bara att använda/motionera eller måste de smörjas upp någon stans? Mvh Sören Volvo 57-50T -77 med Kitikori chassi. |
Tommy HBV 1 |
16 Apr 2014, 07:01
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej.
Som Jhony skriver kolla att du har luft. Sen tycker jag att du kan kolla så att nockaxlarna går lätt tillbaka. Kryp under och titta på bromshävarmen att den går lätt fram och tillbaka när du samtidigt får någon att bromsa. Samvetsfråga sedan. När smorde du sist? Tommy HBV 1 |
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 00:34 |
Designed from: |