Rostskydda utan stank? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Rostskydda utan stank? |
*Michael |
21 Apr 2014, 20:57
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
I takt med att mängder med fyrkantsrör blir till ny struktur bak i min buss inser jag att det kommer gå åt en herrans massa rostskydd. Och då bekymrar jag mig förstås över risken för lukt. Det skall ju dessutom bli ett sovrum längst bak.
Det jag funderar på är att köra med hammarlack utvändigt och sen spruta rören med hålrumsvätska invändigt. Men frågan är då alltså hur det blir med lukten? |
*Kaj |
22 Apr 2014, 21:02
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 78 Registrerad: 2-February 14 Medlemsnummer: 4154 |
Använd inte Hammarlack det sämsta skit som finns,kan vara bra på en spade eller dyligt.Hammarlacken innehåller silikon och då får du problem med att få någon annan färg att fastna.
Köp Epoxi så får du ett garanterat rostskydd och Epoxin biter på det mesta har en otrolig fästförmåga. När jag lackade bussar så gjorde jag nya luckor i 3 mm aluplåt slipade och la ren Epoxi som grund och sedan topplack. Biltema har en kanonfin Epoxi till båtsidan som du kan köpa och pensla eller spruta på. Art nr 30626 2,5 liter 349:- Var billigare förut men så fort något säljer bra så ökar priset, Finns i 1 liters förpackningar. Du kan även köpa polurutan lack där finns i lite olika kulörer och polurutan lackar man bussar och lastbilar med. Glöm ej förtunning till epoxin om du sprutar på det penslar släng penseln och som alltid vid målning använd handskar och mask med kolfilter. Fördelen med 2 k är att den torkar ur och lucktar ingenting efter ett litet tag mvh Kaj |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 18:56 |
Designed from: |