Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Rostskydda utan stank?
*Michael
inlägg 21 Apr 2014, 20:57
Inlägg #1

Superior Member

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 10-June 12
Medlemsnummer: 2249

I takt med att mängder med fyrkantsrör blir till ny struktur bak i min buss inser jag att det kommer gå åt en herrans massa rostskydd. Och då bekymrar jag mig förstås över risken för lukt. Det skall ju dessutom bli ett sovrum längst bak.

Det jag funderar på är att köra med hammarlack utvändigt och sen spruta rören med hålrumsvätska invändigt. Men frågan är då alltså hur det blir med lukten?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
*Kaj
inlägg 26 Apr 2014, 22:21
Inlägg #2

Superior Member

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 2-February 14
Medlemsnummer: 4154

Man använder inte rå linolja eller linolja överhuvudtaget på fordon på nya balkar,om linoljan skall tränga in så måste det vara microskopiska öppningar där oljan kan tränga in typ kina metall då.
Rena nyset att linoljan är ern undergörare som roststopp blir bara en smetig kladdig yta okej om du sprutar inne i balkar eller där du aldrig kryper omkring men skall du rostskydda balkar så använd tectyl eller en blandning av ren motorolja lite diesel och kedjeolja till motorsågar och använd aldrig spillolja då det innehåller så mycket föroreningar som fräter,visst förr i tiden så hinka dom på spillolja och åkte i grusdamm så att skiten skulle sitta kvar under bilen dom tiderna är nog förbi då man rostskyddar med spillolja men sista idioten är inte född så förvånad blir man alltid.
Kommit nya rön om att linoljan inte är så bra som folk trott som rostskydd,ända fördelen med linoljan är väl lukten men inget mer.

Gör som jag skriver färg ovanpå rostskydd inne i balkar och rör,skulle du ha någon ev rost kvar så syra balken först ett par tre gånger då har du rostfritt samt en rostskyddande beläggning som du målar på med epoxi är väl den enda färgen som hugger på syra förutom wasch primer som är en syra betande grundfärg speciellt för aluminium och rostfritt dock inget vidare då man lägger på ett tunt lager som gör att man kan ha annan grund ovanpå dock ej något såsom polyester spackel.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 28th November 2024 - 18:51
Designed from: InfinityStyles.com
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience