Rostskydda utan stank? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Rostskydda utan stank? |
*Michael |
21 Apr 2014, 20:57
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
I takt med att mängder med fyrkantsrör blir till ny struktur bak i min buss inser jag att det kommer gå åt en herrans massa rostskydd. Och då bekymrar jag mig förstås över risken för lukt. Det skall ju dessutom bli ett sovrum längst bak.
Det jag funderar på är att köra med hammarlack utvändigt och sen spruta rören med hålrumsvätska invändigt. Men frågan är då alltså hur det blir med lukten? |
*Kaj |
27 Apr 2014, 10:54
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 78 Registrerad: 2-February 14 Medlemsnummer: 4154 |
Kan tilläga att Linoljan har en bra krypförmåga bättre en tectyl då den är tjockare och på så sett inte kryper in där den behöver men man kan förbehandla med tunn tectyl nsedan spelar det ingen roll vilken olja man har på det rostskyddar så det sättet att olja stänger ut luften utan luft ingen rost.
Finns ett strå vassare rost skydd transformator olja kryper nåt så in i bomben men ohälsosamt samt svårt att få tag på. Men olja som olja det är och blir kladdigt. |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 18:51 |
Designed from: |