Rostskydda utan stank? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Rostskydda utan stank? |
*Michael |
21 Apr 2014, 20:57
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
I takt med att mängder med fyrkantsrör blir till ny struktur bak i min buss inser jag att det kommer gå åt en herrans massa rostskydd. Och då bekymrar jag mig förstås över risken för lukt. Det skall ju dessutom bli ett sovrum längst bak.
Det jag funderar på är att köra med hammarlack utvändigt och sen spruta rören med hålrumsvätska invändigt. Men frågan är då alltså hur det blir med lukten? |
*Kaj |
6 May 2014, 14:17
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 78 Registrerad: 2-February 14 Medlemsnummer: 4154 |
Troligtvis har dom slutat med dessa färger och det var länge sedan jag köpte en burk polurutan.
Hittade en annan produkt som du kan använda ovanpå epoxin http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Fa...lyuretan-36532/ När man använder Epoxi och annan två komp använd handskar/skyddsglasögon och om ni är inne i en lokal utan utsug andningsmask och när ni är klar med målningen in i en plastpåse så håller masken längre för får den ligga utan påse så renar filtrena luften och kolet tar slut. Själv kan jag erkänna att jag slarvar mycket med andningsmask och skyddsglasögon utom då jag lackar med spruta men är ej känslig för färg då jag lackat i ca 35 år kanske lite konstig i skallen he he och det första som försvinner är närminnet har haft sifferminne och efter ca 1-2 år så kom jag ej ihåg telnr hem fick tänka efter ett tag så tag för vana att använda mask och handskar. |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 18:54 |
Designed from: |