Borttagning av dragögla och mittendörr (registreringsmässigt) |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Borttagning av dragögla och mittendörr (registreringsmässigt) |
*Michael |
9 Jun 2014, 14:10
Inlägg
#1
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 |
Vet att man behöver registreringsbesiktiga en vanlig personbil om man lägger till eller tar bort dragkrok. Men nu undrar jag lite över de dragöglor för dragstång som sitter på bussar och lastbilar. Första frågan är om de är obligatoriska? Fram skulle jag kunna tänka mig, så att bussen går att bärga. Men hur är det bak?
Jag har byggt en helt ny ramstruktur baktill och har ännu inte svetsat på någon bakre dragögla, och ser ingen anledning till det. Men som sagt. Är det lagkrav så... Andra frågan gäller dörrarangemanget. Min buss har dörr fram och i mitten för passagerare och godsdörr bak. Och dörren i mitten har jag nog mer eller mindre bestämt mig för att ta bort. Jag måste ändå rostlaga dörrbrunnen och känner att jag hellre bygger förvaring, svetsar igen och får mer utrymme inomhus. På en bussreggad borde det spela roll med dörraragemanget och min borde väl kallas för "1+1+1", och efter igensvetsning "1+0+1" eller nåt. (?) Vad tror ni? Glömde påpeka att min buss (Deltaplan 200 / B10M) är PB2-reggad och är byggd 1984. |
Lo-Fi version | Tid: 26th November 2024 - 06:20 |
Designed from: |