Vattenpump THD 100, Läckars |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Vattenpump THD 100, Läckars |
Ralf HBV 263 |
17 Jul 2015, 23:40
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 132 Registrerad: 29-February 12 Medlemsnummer: 2216 |
Har tyvärr fått läckars på vattenpumpen i husbussen. Börjar droppa i skvallerhålet. Nu min fråga. Kan man renovera den eller är det att köpa nytt? Har hittat en kille som har en TD100 motor, passar den vattenpumpen?
Sitter lite illa till. Skall till Öland på måndag. |
Ralf HBV 263 |
7 Aug 2015, 13:52
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 132 Registrerad: 29-February 12 Medlemsnummer: 2216 |
Medlet fungerade, när bussen stod still. Men när jag kom till öland så tryckte det ur sig bra mycket, så det höll sig inte särkillt länge. Men det konstiga är att jag stannade var 10:e mil och tittade kylarvätskan och den var full var ända gång. Vart fast i en bilkö vid Söderköping vid bro öppningen i en timme. Kändes inte bra, lämnade pölar vid varje stopp.
Var därimot med om en jobbig grej i Norrköping. Stannade till på ett köpcentrum, på vägen därifrån stod en bil tillfälligt parkerad på gatan där det inte var parkering, så jag inte kom ut. Det sätt en dam i den nya bilens passargera sätet, hon gick runt och hoppade i och körde rakt in i en stolpe i Förhoppningsvis blev det ingen stor skada. Kände mig kanska skyldig. |
Lo-Fi version | Tid: 30th November 2024 - 12:32 |
Designed from: |