Vattenpump THD 100, Läckars |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Vattenpump THD 100, Läckars |
Ralf HBV 263 |
17 Jul 2015, 23:40
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 132 Registrerad: 29-February 12 Medlemsnummer: 2216 |
Har tyvärr fått läckars på vattenpumpen i husbussen. Börjar droppa i skvallerhålet. Nu min fråga. Kan man renovera den eller är det att köpa nytt? Har hittat en kille som har en TD100 motor, passar den vattenpumpen?
Sitter lite illa till. Skall till Öland på måndag. |
*Kaj |
25 Aug 2015, 18:25
|
Superior Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 78 Registrerad: 2-February 14 Medlemsnummer: 4154 |
Om jag ändrar till att jag förbrukar Metanol låter det bättre en palltar (håller på med).
Förstår inte att du tycker att tonen är rå tycker bara att man inte skall använda sk gamla metoder när man eftersträvar att inte ha fukt i bromssystemet.Glycerinen drar åt sig fukt och bevarar det inget konstigt med det. Eftersom jag har en förkärlek till bromsar och har väl mer eller mindre hållt på med det i ca 40 år så har jag sett vad fukt/vatten gör med broms cylindrar och det är inte en tillfällighet att man använder torkar att ta bort fukten med.Bromsar är dyra saker till tunga sidan förvissa även på lätta. Skall man använda något att smörja upp bromssystemet med köp avsedda medel köpes ex hos Swedol mm. |
*Mats J |
26 Aug 2015, 08:55
|
Newbie Grupp: HBV Gäst Inlägg: 6 Registrerad: 2-June 15 Medlemsnummer: 4597 |
Om jag ändrar till att jag förbrukar Metanol låter det bättre en palltar (håller på med). Förstår inte att du tycker att tonen är rå tycker bara att man inte skall använda sk gamla metoder när man eftersträvar att inte ha fukt i bromssystemet.Glycerinen drar åt sig fukt och bevarar det inget konstigt med det. Eftersom jag har en förkärlek till bromsar och har väl mer eller mindre hållt på med det i ca 40 år så har jag sett vad fukt/vatten gör med broms cylindrar och det är inte en tillfällighet att man använder torkar att ta bort fukten med.Bromsar är dyra saker till tunga sidan förvissa även på lätta. Skall man använda något att smörja upp bromssystemet med köp avsedda medel köpes ex hos Swedol mm. Hej Kaj, Jag förstår att du är mycket kunnig i området och tror inte det är någon som ifrågasätter ditt kunnande heller. Jag själv är hemmamek av bilar och har nästan ingen erfarenhet av tunga fordon ännu men förhoppningsvis ändras det snart, datorer är var jag har min största kunskap om. Det finns många "huskurer" som har blandade resultat inom alla områden och det är bra att man får reda på vilka nackdelar som kan finnas om man ändå testar en. (därav riktigt bra att du talar om att det kan vara en dålig ide av hälsorisk och att gycerinet binder vatten) Orsak till att använda en huskur trots stora nackdelar vet jag inte men kan vara att man inte kan få tag i rätt saker just då och måste ha igång sakerna just då, sedan att det inte är bra i långa loppet får man ta. (som man bäddar..) Jag är otroligt glad över detta forum och lär mig saker hela tiden av er alla. |
Lo-Fi version | Tid: 30th November 2024 - 12:34 |
Designed from: |