Funderar på att bygga om min buss till husbuss? |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Funderar på att bygga om min buss till husbuss? |
*Svenne |
12 May 2016, 14:58
|
Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 17 Registrerad: 21-April 16 Medlemsnummer: 5001 |
Jag har en 30kw Webasto, en liten ackumulatortank med varmvattenberedare och solslinga.
Vad tror ni om att ha det i en buss? Funderar även på att ha solfångare, för varmvatten på sommaren och kanske lite värme på vår och höst. |
*Svenne |
12 May 2016, 19:06
|
Member Grupp: HBV Gäst Inlägg: 17 Registrerad: 21-April 16 Medlemsnummer: 5001 |
Jag har bilden klar för mig hur jag ska bygga acktanken.
Jag har hjälp en tjej som hade det i en barack som hon drog med ut i skogen med en skogsmaskin, när hon jobbade. Solfångaren har jag grubblat lite på hur det ska lösas. Funderar på två alternativ. Svartmålat stort element eller typ en sån här http://www.kakelugnspannan.com/solfangare/ Men är lite osäker på om glasrören vibrerar sönder. Jag har tänkt montera den på taket och med hjälp av luftsylindrar eller nått vika upp den och kunna snurra den lite, för att få bättre effekt på höst, vinter och sommar. På sommaren borde den kunna ligga platt på taket mesta tiden, så det inte blir för mycket värme till varmvattnet. |
Lo-Fi version | Tid: 25th November 2024 - 03:25 |
Designed from: |