Vattenpump THD 100, Läckars |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Vattenpump THD 100, Läckars |
Ralf HBV 263 |
17 Jul 2015, 23:40
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 132 Registrerad: 29-February 12 Medlemsnummer: 2216 |
Har tyvärr fått läckars på vattenpumpen i husbussen. Börjar droppa i skvallerhålet. Nu min fråga. Kan man renovera den eller är det att köpa nytt? Har hittat en kille som har en TD100 motor, passar den vattenpumpen?
Sitter lite illa till. Skall till Öland på måndag. |
Börje HBV216 |
10 Jun 2016, 18:15
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 |
Jag förmodligen är naiv och jag har inte hört uttrycket förut så jag gissar, men är det inte så enkelt att dräneringsventilerna i dina lufttankar är igensatta?
Dom brukar ju vilja dra i ventilerna för att bland annat se om det kan komma oljeblandat kondensvatten som kan tyda på en pajad kompressor? Jag är förmodligen ute och cyklar nu men det vara en tanke… Det är inte lufttorken och du har förmodligen spritburk? Det finns i alla fall ingen dränering på en lufttork. Men, är inte detta ett mindre problem än att du inte har något chassinummer? Utan chassinummer så har du väl ingen buss… Kollade du noga på rambalken i fram? Du kan få jobba en del för att få fram numret om det är instansat och om det har blivit lite rost där… Lycka till Börje |
Lo-Fi version | Tid: 30th November 2024 - 12:34 |
Designed from: |