![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Jag börjar känna för att byta styrdäcken på framaxeln. 12R/22,5
Det är något som jag inte köper varje dag och jag har ingen aning om prisbilden. Vad är ett normalpris, är det någon som har varit ute och shoppat däck nyligen? Börje |
![]() ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Nu har jag kollat priserna för nya framdäck till min buss.
Däckstorlek pÃ¥ bussen är 12R-22,5 / Offererade däck 315/80-22,5 Jag tittade pÃ¥ tvÃ¥ olika däckmönster. BÃ¥da är Nokian Hakkapelitta Truck ![]() ![]() Däcket med traditionellt â€rulldäcksmönster†kostar 5.500kr klart pÃ¥ bussen + moms. Däcket med â€nabbar†kostar 700kr mer per däck + moms BÃ¥da däcken är M+S märkta (godkända vinterdäck) och godkända upp till 130 km/tim Däcket med â€nabbar†har förmodligen nÃ¥gon högre ljudnivÃ¥ (71db) än det andra. Mina däck skulle vara godkända ett tag till, det är minst 9 mm kvar pÃ¥ bÃ¥da sÃ¥ det är inte därför som jag vill byta utan torrsprickorna i ett av däcken… ![]() ![]() Vad tror ni – dels om torrsprickorna och dels om dom olika däckmönstren? En del vänner jag har som är Ã¥kare tycker att jag är löjlig angÃ¥ende torrsprickorna och gärna â€Ã¤rver†mina däck om jag byter. Vad säger ni? Börje ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th April 2025 - 13:00 |
Designed from: ![]() |