![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Torgny J HBV 66 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 ![]() |
Hej. Har planer på att sätta in spoltoa med septitank.
Har hittat två modeller Biltema och tre modeller på Watski. Två av dessa modeller har sk avfallskvarn. (En på varje ställe) Jag tror jag föredrar Biltemas enklaste modell med manuell pump. En extra reservpump koster ju bara ca 270 kr. Är detta den bästa lösningen? Någon som vet / kan / har erfarenhet? MVH HBV 66 Tel: 0705 39 25 95 -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
![]() ![]() |
*George |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 ![]() |
Ett litet - men dock inte helt oväsentligt tips när man monterar toa i bussen är hur mycket vatten toan förbrukar vid varje spolning. De billigare dassen använder mycket vatten vilket medför 2 saker - Du måste ha stor vattentank och Du måste ha en stor septitank, det i sin tur innebär ofta fyllning och tömning.
Mitt förslag är att Du köper en recirkulationstoa - typ de som sitter i alla långfärdsbussar. Kolla med AB Demonteringar om de har någon - kostar runt tusenlappen och behöver kanske renoveras för lika mycket. Jag hade tur och fick fatt i en som gick utan några problem - fick dock montera ur den själv. Om Du ska köpa en toa av typen spola direkt till septitank ska Du kolla med firmor i Tyskland - ofantligt mycket billigare! Kolla tidigare tråd på länkar. hejs/GB |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 09:55 |
Designed from: ![]() |