![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Torgny J HBV 66 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 ![]() |
Hej. Har planer på att sätta in spoltoa med septitank.
Har hittat två modeller Biltema och tre modeller på Watski. Två av dessa modeller har sk avfallskvarn. (En på varje ställe) Jag tror jag föredrar Biltemas enklaste modell med manuell pump. En extra reservpump koster ju bara ca 270 kr. Är detta den bästa lösningen? Någon som vet / kan / har erfarenhet? MVH HBV 66 Tel: 0705 39 25 95 -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
![]() ![]() |
*George |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 316 Registrerad: 21-November 04 Från: Göteborg Medlemsnummer: 6 ![]() |
Det är ingen som säger att Du "skiter" 2 liter - men Du använder väl för sjutton dasspapper oxå - eller? Volymkrävande och fyller tanken snabbt - jag vet. Finns en gammal iakttagelse som jag gjorde i Göta kanal för många år sedan där medelålders man dyker frustande ett antal gånger under sin båt och så småningom kommer upp ur vattnet - högröd i ansiktet - och skriker: -Det förstår du väl kärringjävel att man inte kan lägga fyrtumsskitar i tvåtumsrör!
Dessutom kan jag berätta om en helg i Värmland i en sommarstuga med s k "miljötoa" inomhus. Den skulle klara av ett normalbehov för en 4-personers familj. Principen var en toa - mycket större än en porta-potti - med värmeelement, omrörare och ventilationsrör ut genom taket. Efter två och ett halvt dygn var det bara att försegla dasset och bära ner det från andra våningen och tömma ut det i närmaste dike, muggen var överfull! Snacka om att det var äckligt! Herrar och damer som behagar nyttja ![]() Jag vidhåller att ett pneumatiskt recirkulations dass måste vara bästa lösningen för en buss. hejs/GB |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 09:53 |
Designed from: ![]() |