![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Peo HBV 2 |
![]()
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Nu är det utrett av en trovärdig källa:
Att reg.bes från lätt/tung lastbil till PB KlII: Inget i fordonet behöver ändras. Du måste ha däck som är klassade för 110 Km/tim Alltså på t.ex. min buss skall det vara ett nummer + bokstaven K,M eller N. Bes. för min buss kostar dryga 1000 lappen, det är allt. Sedan får du köra fordonet på korkort klass B om du haft det före 1996 och inte varit återkallat. Vinterdäck utan dubb får användas men inget krav. Min egen tolkning är att om du måste ha däck klassade för 110 Km/tim måste du få köra 110 med fordonet. ![]() -------------------- Busster
|
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Igår åkte vi med vår 11,5m långa personbil till Svensk Bilprovning, lite spännande att se vilken port de skulle öppna när det blev vår tur
![]() De öppnade rätt port och in vi for. Besiktningen kostade totalt 380:- med gasolkontroll. Fick ett påpekande att en positionslykta hade blekts så den behövde bytas men något annat fel var det inte. Med andra ord vi gick igenom utan något mankemang och Svea är i alla fall 44 år. Inte illa pinkat av en trähäst ![]() Nu kan vi i alla fall tuta och köra 1 år till. När vi kom hem igår så låg det en ny kardan, med bättre utväxling, och väntade på oss. Tänka sig, helt plötsligt så känns allt lite lättare igen. Nu är det bara problemet kylskåpet kvar som ska lösas, men det tror jag ordnar sig till det bästa om jag känner vår snälla och engagerade ordförande rätt ![]() Idag känns livet ganska härligt. Bussar på er. //Sussie |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 28th April 2025 - 00:21 |
Designed from: ![]() |