![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Roland |
![]() ![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Hej igen!
![]() Jag ställde en mängd frågor under presentation men har kommit fram till att det nog är enklare att ställa frågorna en och en under rätt rubrik. ![]() Som nämt under mit inlägg på presentation har jag nu blivit med buss igen. Dessvärre visade sig att kopplingen verkar vara allt annat än felfri varför vi bestämt oss för att byta densamma. Är det någon i vår fina förening som bytt koppling på sin buss? Vad kostar en koppling till Volvobussen? Är det svårt? Om man måste lämna bort arbetet, vad kostar sån't? Min kompis har ringt Volvo i Norrtälje och fick ett pris på mellan tumme och pekfinger 15 - 25 TUSEN??? Vi letar nu efter en ny burk luktsalt åt honom. ![]() Må gott Roland -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Är den utläckta oljan svart så är den med största sannolikhet från motorn och då är det bakre vevaxeltätningen som har gett upp... sitter innanför svänghjulet. Bara och byta när man ändå är där...
![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 25th February 2025 - 22:04 |
Designed from: ![]() |