![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
Jag funderar på att spruta in Hjulia med olja under........ någon som har nåt tips på vad jag skall använda??
![]() -------------------- Mercedesåkare
|
![]() ![]() |
Mats HBV 158 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 123 Registrerad: 7-September 07 Medlemsnummer: 432 ![]() |
Det ska räcka med att spruta på och sedan låta det vara så. På min gamla buss såg det rätt bra ut i flera år, men det är nog inget som hindrar att man gör om det efter några år.
Enligt killen som jag fick höra det av så är det viktigt att det är just kallpressad linolja som gäller för att stoppa gamla och hindra nya rostangrepp. Fick även höra av en gammal smed på SJ`s vagnverkstad i Malmö att detta var något man alltid använde förr i tiden. När jag gjorde detta på min gamla buss så använde jag en sk. fotogenspruta och ett bra munskydd, tror jag använde runt 5 liter och nu efter inköp av lite nyare buss så kommer den att få samma behandlig i vår. Det är ju inte alltid nyare grejor funkar bättre, men det är med största sannolikhet dyrare iallafall. Mats ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 24th February 2025 - 07:07 |
Designed from: ![]() |