![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Raymond |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 39 Registrerad: 23-June 07 Från: Öje, Västra Dalarna Medlemsnummer: 382 ![]() |
Hämtade hem bussen från vinterförvaringen i söndags. Startmotorn ville inte vara med nu heller. (se gammal tråd om detta) Varmluftpistol och hammare fick igång den till slut. Hoppades att det skulle vara batterierna som trots allt inte funkade fullt ut. Fick dom uppmätta igår, ett var slut. Fick ett nytt av en mycket serviceinriktad handlare som öppnade affären kl 21. Laddade upp det i natt, testade i morse. Funkar inte. Så nu är det nog startmotorn iaf :-( Ringde verkstan i morse, han kunde ta hem en ny motor, men hade inte tid fören på tisdag nästa vecka att fixa det. Nu blir det lite krisigt att ta sig till Rättvik och årsmötet. Jag jobbar i stort sett varje dag fram tills nästa vecka, så verkstaden är enda sättet att ev få igång eländet. Hur mycket det hela kommer att kosta vill jag inte ens tänka på.
Hur svårt/mycket jobb är det att få loss startmotorn på en Volvo B58-55? Tanken finns ju att om jag kunde få tid till det och sen sätta dit den nya trots allt... |
![]() ![]() |
*Raymond |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 39 Registrerad: 23-June 07 Från: Öje, Västra Dalarna Medlemsnummer: 382 ![]() |
Följetongen fortsätter.. Fick hem startmotor Nr2 i lördags, den passade inte den heller. Idag, måndag, har jag fått kontakt med en annan firma i Malung som i fredags sa att han kunde ta hem en motor. Idag när jag skulle beställa den så visade det sig att den utgått ur sortimentet. Nu har vi bestämt att den firman ska ta hem delar till den gamla startmotorn och renovera den. Han hoppas att den ska vara klar till på tisdagkväll. Funkar det så kan jag sätta dit den på onsdageftermiddag när jag slutar jobba. Sen var det väl själva ¤%#"¤%#& om jag inte skulle kunna ta mig till Rättvik sent på onsdag, alternativt på torsdag.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 25th February 2025 - 08:13 |
Designed from: ![]() |