![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
Inlägg
#1
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej,
Nu har första besvikelsen över att motorn på bussen gav upp lagt sig och arbetet med att åtgärda problemet börjar. Är det någon som har goda tips på hur man på enklaste sättet ![]() Mottager tacksamt alla tips inför denna lilla operation. Därefter börjar själva renoveringen och då får vi se om det bara är vevlagren som gett sig eller om till äventyrs även är ett foder eller något annat roligt ![]() Tänk vad man får lära sig mycket när man har buss! Ha det gott! HBv 181/Peter |
![]() ![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
Inlägg
#2
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Nu är den loss!
Felet troligen lokaliserat - en slang mellan oljepumpen och oljekylaren ser ut att ha spruckit. Nu påbörjas jobbet med att plocka ner tråg för att kolla om veven klarat sig eller inte, dessutom såg vi att det smög fram några droppar vatten ur skvallerhålet på en cylinder - hoppas bara det är tätningen och inte fodret som gett sig - nu väntar även att lyfta toppen för att kolla läget. Återkommer med flera rapporter. Kan annars meddela att det går att dra ut motorn från sidan, det var "bara" att plocka av allt löst, dela motor och låda samt sänka lådan så mycket det går med hjälp av gängad stång. dessutom fick vi lyfta bort en ventilbrygga - därefter var det i princip klart. HBV 181/Peter |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 25th February 2025 - 13:23 |
Designed from: ![]() |