![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Hej,
Nu har första besvikelsen över att motorn på bussen gav upp lagt sig och arbetet med att åtgärda problemet börjar. Är det någon som har goda tips på hur man på enklaste sättet ![]() Mottager tacksamt alla tips inför denna lilla operation. Därefter börjar själva renoveringen och då får vi se om det bara är vevlagren som gett sig eller om till äventyrs även är ett foder eller något annat roligt ![]() Tänk vad man får lära sig mycket när man har buss! Ha det gott! HBv 181/Peter |
![]() ![]() |
Angelica & Peter HBV181 |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 84 Registrerad: 4-June 08 Medlemsnummer: 697 ![]() |
Har inte skrivit något på länge såg jag.
Fullt upp med det mesta är det och på bussfronten har det inte hänt så mycket - jo förresten det kanske det har. Det mesta bygger på 2 steg framåt och 3 tillbaka känns det som. Motorn jag skrev om senast var inte tillräckligt bra i veven - enligt expertisen var det för kraftiga slitspår - den motorn gick i retur. Senast anskaffades bättre begagnad motor igen men dessvärre var ett lagerläge på veven alltför spårigt dock blir det förhoppingsvis en del andra saker som är bra att ha över efter kommande slakt. Just nu väntar jag på min hovmekanikers beslut om hur vi går vidare - vevaxel skall anskaffas. Återkommer med mer information. HBV 181/Peter |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 25th February 2025 - 13:03 |
Designed from: ![]() |