Bussen, renoveringen av motorn |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
Bussen, renoveringen av motorn |
Kurre o Tina HBV 166 |
5 Feb 2008, 08:37
|
Gold Member Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Frćn: kolstavĂ€gen 31 mĂ€rsta 19591 Medlemsnummer: 527 |
hej alla
ska försöka mej pÄ dessa tekniska saker som kallas data,e ju inte alltid de blir som man vill att de ska bli efter att ha kört hem den nya införvÀrvet,sÄ upptÀker man att de finns ingen annan vÀrme Àn de som bussen ger frÄn motorn de finns en 2 kilowatt vatten vÀrmare i den ,men de blir för dyrt Ä ha pÄ hela tiden samt att de tar för lÄng tid innan de kommer upp i temp well sÄ hÀr ser pÀrlan ut i allefall just nu samt en bild pÄ insidan upptÀckte som sagt att vid stilla stÄende tongÄngs körning sÄ tryckte den ut vatten ur kylsystemet sÄ de blev Ä börja Ä kolla pÄ motorn direckt köpte nya spridar hylsor Ä provtryckte med tryckluft för Ä fÄ reda pÄ att 4ans cylinder bubblade rakt ut i vattensystemet trotts byte av spridar hyllsa sÄ fortsatte de Ä bubbla i vattensystemet sÄ de blev Ä riva den toppen toppen sÄg ju fin ut inge problem,men den anndra delen dÀremot dÀr satt problemet de va en spricka i motorblocket ,som gick mellan 4rans cylinder rakt över kylvattenskanalen Ä vidare te 5ans cylinder som tur va sÄ Àr sambon med Ä hÄller stÀmningen uppe sÄ lÄngt har jag kommit nu med den motorn Ä vad jag ska göra nu vet jag inte i skrivandes stund men de ser inte ut Ä bli nÄt rullande i sommar well de va lite vad jag har sysslat med ,sen jag fick hem min buss sorry om bilderna inte e dom bÀsta ,dom e tagna med mobilen ha de bra alla Kurre |
Lo-Fi version | Tid: 28th November 2024 - 00:35 |
Designed from: |