![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Nisse |
![]()
|
![]() Newbie ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 9 Registrerad: 10-January 09 Medlemsnummer: 921 ![]() |
Jag har tänkt att besiktiga Scanian i vår och det finns ju en del att göra.
Bland annat har jag ett problem med dieselpumpen som inte går att justera. Krysskilen på axeln vid flexkopplingen gav upp hemma på gatan efter en tur Sundsvall - Nordkap - Sundsvall. Snacka om tur i oturen. I alla fall fick jag hjälp att svetsa fast kopplingen på axeln. Tyvärr blev det lite fel så att justeringen nu ligger i ena ändläget. Pumpen står för lågt (heter det så?) Jag skulle alltså behöva fixa detta och har några frågor. ![]() Det är axeln som går in i motorn som behöver bytas. Märkt 21 på bilden. plus kopplingen till pumpen. Frågan är om axel med lager och drev går att dra ut i riktning mot dieselpumpen eller om hålet i kåpan är för litet? ![]() Alternativet är givetvis att lossa kåpa 40 och ta bort drevet 20 men det kräver att kylaren skall ut och roligare finns ju. Är det någon som vet hur det ser ut samt om någon har delar? Motorn heter väl D11 om jag inte minns fel. /Nisse |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 25th February 2025 - 22:23 |
Designed from: ![]() |